Dag 47 - 6,5 vecka

Sedan 5 dagar får jag springa enligt läkaren. Jag väljer dock att vara lite försiktig och kör med cykling och promenader (varvat med några löpsteg) i några veckor till. Jag är ganska tung också, så jag tror det kan vara bra att vara försiktig.

Jag tror jag behöver andra löparskor också. Jag var o testade lite skor, men jag är fortfarande lite svullen, så det var lite svårt. Jag har förstått att Hoka One One är bra, inte bara för Rigidus/limitus. De är dyra, men jag vill testa såna. Standarddojan är smal och jag har breda fötter, så det är lite svårt att hitta. Såg att Löplabbet hade med bred läst. Ska dit o prova de lite senare. Då ska jag passa på att fråga om jag pronerar, supinerar eller har ett neutralt fotsteg.

I vilket fall, att hitta rätt skor har stor betydelse. Minsta lilla fel, så funkar det inte så bra. Hittar man rätt, så känner man ingenting, enligt vissa. Det är ju dit man vill!

Beställ din mat på nätet!
- E-mathandel.se -

Kommentera här: