Dag 49 - Snart så

Sista dagarna har smärtan i foten nästan försvunnit helt. Det känns verkligen som att det går åt rätt håll nu!

Tån är lite stel, men om det går att springa utan att få ont, så gör inte det någonting. Senast jag sprang någon längre sträcka var 2006, Sthlm halvmara.

Det är 10 år sedan! Jag hoppas det kommer bli möjligt igen.

/Christer

Sveriges största matgallera på nätet!
Du hittar fler än 50 butiker som säljer livsmedel på nätet.
Matkassar - Matbutiker - Take Away - Godis - Delikatesser - Vegetariskt/Vegan - LCHF - Köttbutiker .
- E-mathandel.se - 

Kommentarer:

1 Christina :

Hej! Sitter och surfar inför kommande operation av hallux rigidus. Tyvärr skrivs det inte så mycket om positiva resultat. Ditt blogginlägg ger trots allt hopp för nu har jag bestämt mig för operation. :) Min fråga är om du idag kan springa och röra dig utan besvär osv. Maila gärna mig åter.

2 Pernilla:

Hej!
Jag står inför operation (eller inte) av Hallux limitus/rigidus och jag letar info från dom som gjort denna operation och hur dom upplever att det blev efteråt. Om jag ska göra operationen så blir det liksom du i Uppsala på Elisabethsjukhuset. Har du fått bättre och/eller full rörlighet i tåleden? Jag har idag väldigt stel stortåled som gör ont när jag går (oftast, inte alltid) men jag har inte värk när jag inte rör mig. Enligt Dr Stjernborg så bör jag operera foten nu innan det blir värre. Jag är bara orolig att det kanske är onödigt eller inte blir bättre... Jättetacksam om du har möjlighet att maila till mig om dina erfarenheter!

Kommentera här: