Operationsdagen

Ny tvätt med Descutan, på med rena kläder, ta med sönderklippta skor i en påse och sen iväg. 
 
Hade tur och fick vänta bara en liten stund. Det visade sig att jag var patient nummer ett.  Jag begärde lite lugnande och fick det. Bedövningssprutorna gjorde väldigt ont. 3-4 st. De var dock proffsiga och förberedde mig bra på det. Man får inte narkos utan bara lokalbedövning.
 
Sedan ner till operationen. Väldigt proffsiga och trevliga sköterskor gjorde mig lugn. Operationen tog ca 30 min och gick bra. Det gör inte ont, men man känner att de gör något. Doktorn började med att hacka med ett stämjärn eller liknande och sedan sågade med en såg som lät som en tandborr fast värre. Lite otäckt, men också lite förvånande att man inte känner smärta.
 
Efter operationen fick jag fika och vila en stund. En timme efter operation ska man gå på foten. Fortfarande bedövad,  men det känns rätt bra. Man får inget gips. Bara bandage och inga kryckor. 
 
Kom dit 07.30. 10.45 fick jag skjuts hem. Kändes väldigt snabbt och problemfritt. 
 
Första dagen hade jag inte ont. Fick en del smärtstillande på sjukan som satt i länge. Sov gott första natten.
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

Kommentera här: